התקנת מרזבים

מרזב אמור לשמש בתור תעלה שמנקזת את מי הגשמים מהגג ומובילה אותם אל החצר, הגינה, הביוב או אזורי פינוי שפכים אחרים. המרזב יכול להיות חיצוני או פנימי וצריך לתחזק אותו אחת לשנה מינימום כדי לנקות מתוכו לכלוך ועלים יבשים. אם המרזב עובד בצורה תקינה, המשמעות היא שאין מים עומדים על הגג ולכן גם מצמצמים את הסיכון להופעת כתמי רטיבות ונזילות, במאמר הנ''ל נדבר על התקנת מרזבים.

התקנת מרזבים

החשיבות של התקנת מרזבים בצורה מקצועית

הדבר החשוב ביותר שגם משפיע על היעילות של המרזבים בטווח הקצר והארוך הוא סוג ההתקנה שלהם. קודם כל, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי מתן עדיפות למרזב חיצוני או למרזב פנימי. מרזב חיצוני הוא פתרון נפוץ יותר, בעוד מרזב פנימי עשוי לרוב בטון והיתרון שלו הוא שאינו חשוף לפגעי מזג האוויר. מנגד, את המרזב החיצוני קל יותר לתקן – בעוד את המרזב הפנימי אי אפשר לתקן נקודתית ולכן במקרה של תקלה צריך להחליף את כולו.

בחירת סוג המרזב אחרי התייעצות עם בעלי מקצוע

עוד סיבה טובה להתייעץ עם בעלי מקצוע טרם התקנת מרזבים היא כדי לבחור את חומרי הגלם שבהם השתמשו על מנת לייצר אותם. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל את ההבדלים בין חומרי הגלם הבאים:

-          - מרזב אלומיניום

-          - מרזב פח מגולוון

-          - מרזב נחושת

-          - מרזב פלסטיק

השפעת ההתקנה על המחיר של המרזב

חומרי הגלם ואופי ההתקנה משפיעים על העלות העקיפה והישירה של הוספת מרזבים לגג. כך למשל מרזב פלסטיק הוא הזול ביותר אבל גם הכי פחות עמיד, בעוד מרזב נחושת הוא יקר אבל אמין לשנים רבות. אם מחפשים פתרון ביניים, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי התקנת מרזבים אלומיניום או פח מגולוון.

מה צריך לעשות כדי להתקין מרזבים?

התקנת מרזבים היא עבודה שחייבת להתבצע על ידי בעלי מקצוע עם רישיון לעבודה בגובה. קודם עולים לגג על מנת לבדוק מה המיקום הנכון עבור המרזב, לאחר מכן דואגים לשיפוע עדין כדי להוביל אליו את המים ואז מבצעים את ההתקנה עד הקרקעית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כל מה שרציתם לדעת על מרזבי פח

כך תדעו איזה מרזב מתאים לבית שלכם

שלושה דברים שכדאי לדעת על מרזבי נחושת