מה ההבדל בין מרזב מנחושת למרזב אלומיניום?

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של מרזבים יכולה לשפר את האופן שבו מבצעים ניקוי משקעים ומים מגגות בבתים פרטיים, מפעלים ובתי עסק. בפועל, רוב ההבדלים הבולטים הם בין מרזב נחושת ואלומיניום ובכך גם יתמקד המאמר הבא

התפקיד של מרזב הוא לאפשר ניקוז מסודר ויעיל של המים. כאשר המרזב פועל בצורה נכונה ותקינה, ניתן להשתמש בו על מנת למנוע הצטברות של משקעים על גגות בנייני מגורים או בתים פרטיים. כמו כן, ישנם בתי עסק או מפעלים שבהם המרזבים אחראיים על פינוי סוגים אחרים של נוזלים. בכל אחד מהמקרים הללו, הדגש הוא על האופן שבו המרזבים פועלים ועל היכולת שלהם לסייע ללקוחות להשיג את המטרות.

עם זאת, לא כל המרזבים מיוצרים מאותם חומרי גלם. למעשה, ללא היכרות עם ההבדלים בין סוגים שונים של מרזבים — כמעט בלתי אפשרי לבחור אותם בצורה נכונה או להתאים אותם לאופי הפרויקט. אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב, ההשוואה הזו גם לא חייבת להיות מסובכת כי ההבדל העיקרי הוא בין מרזבי אלומיניום ונחושת.

מאפיינים של מרזב מנחושת לעומת מרזב אלומיניום

הנה למשל כמה מאפיינים שדרכם אפשר לבחון לעומק את ההבדל בין מרזב מנחושת לבין מרזב מאלומיניום:

א. עמידות מפני בלאי, שחיקה וחלודה — אלומיניום הוא סוג של מתכת עמידה מפני בלאי ושחיקה. בפועל, היכולת של האלומיניום להשיג את אותה עמידות מבוקשת היא ניצול של תכונות שמונעות חלודה. כאשר המתכת אינה מחלידה, המשמעות היא שאפשר להשתמש במרזבים למשך תקופה ארוכה יותר. כמו כן, עמידות מפני בלאי, שחיקה וחלודה יכולה להפוך מרזב אלומיניום לפתרון מועדף עבור גגות ומקומות שבהם יש זרימה גבוהה ומהירה של מים.
ב. עלויות והוצאות כלכליות — חומרי גלם מסוג נחושת נוטים להיות זולים יותר בהשוואה לאלומיניום. למרות שגם האלומיניום הוא זול ובכל מקרה משתלם יותר להשתמש בו או בנחושת לעומת במתכת ופדה, עדיין קיימים פערים מסוימים בין שתי האפשרויות שעל הפרק. אם רוצים לקבל החלטה מושכלת בנושא, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר לגבי המפרט המלא של כל מרזב.
ג. נראות חיצונית — רבים מכניסים למערכת השיקולים את הנראות של המרזב. ברור מאליו שחשוב יותר שהמרזב יתפקד בצורה טובה מאשר שהוא ייראה טוב, אך בכל זאת שווה להביא את זה בחשבון. אם מתייחסים לנראות החיצונית, ניתן למשל לזהות את ההבדל בין הנראות המתכתית של הנחושת לבין הנראות החלקה של האלומיניום. בנוסף, גם מרזב אלומיניום וגם מרזב נחושת נראים אחרת לגמרי ממרזבי עץ.

כך בוחרים את המרזב המתאים

הבעיה היא שהיכרות עם ההבדלים בין מרזב מנחושת למרזב אלומיניום היא בסופו של דבר רק חלק ממערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים לבחור את המרזב המתאים שיאפשר את פינוי המים והנוזלים לתקופה ארוכה וללא צורך בהוצאות נוספות, יש מקום להתייעץ עם אנשי מקצוע. במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע, מגדילים את הסיכוי לכך שהמרזב יתפקד בצורה נכונה ושיהיה לו גם את היכולת להתאים לדרישות שמגיעות מהשטח.

לבסוף, בחירה של המרזב המתאים ובעיקר השוואה בין דגמי נחושת ואלומיניום צריכים להיות מבוססים על ניסיון העבר של הלקוחות. ככל שיש יותר ניסיון עבר עם מרזבים מסוימים לעומת מרזבים אחרים, כך עולה הסיכוי לבחור בצורה נכונה את המרזב גם בעתיד. בנוסף, אפשר להשוות בין סוגי מרזבים על פי חוות דעת של אנשים אחרים ובהם אנשי מקצוע, חברים, קרובים ובני משפחה.




https://medium.com/@guttersoranim/%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%A8%D7%96%D7%91-%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A8%D7%96%D7%91-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%9D-65b9438121d9

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כל מה שרציתם לדעת על מרזבי פח

כך תדעו איזה מרזב מתאים לבית שלכם

שלושה דברים שכדאי לדעת על מרזבי נחושת